Pages - Menu

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Risotto z pieczoną papryką.

Uwielbiam smak pieczonej papryki. Chciałam zrobić risotto z tym warzywem ale moje kochanie nie lubi risotto. Powiedziałam:" zrobię dwie wersje i pokochasz risotto." Ugotowałam podstawę, po czym dodałam dwa różne składniki.
Oto pierwsze risotto. Wersja dla mnie.
Risotto z pieczoną papryką.

Skład: 

-łyżka masła,
-oliwa,
-1litr bulionu drobiowego lub warzywnego,
-1,5 szklanki ryżu krótkoziarnistego
-0,5 szklanki białego wytrawnego wina (niekonieczne),
-sól, pieprz,
-50 g tartego parmezanu,
-ząbek czosnku,
Składniki dodatkowe:
- 2 papryki, czerwona i np. pomarańczowa,
-1 pomidor,
-1 łyżeczka koncentratu pomidorowego,
-bazylia, tymianek,

Przygotowanie:

Na rozgrzaną oliwę wrzucamy drobno pokrojoną cebulkę i smażymy aż się zeszkli.
Wrzucamy ryż. Lekko podsmażamy.
Dolewamy wino i czekamy aż delikatnie odparuje.
Dolewamy stopniowo bulion np. po 3/4 szklanki.
Ryż będzie go chłonął.
Gdy ryż wpije jedną porcję bulionu, dolewamy kolejną.
Kiedy ryż nie będzie już chłonął bulionu, dodajemy masła.
Paprykę pieczemy w piekarniku w 190 stopniach aż skórka zrobi się czarna.
Następnie wkładamy do plastikowego pojemnika i zamykamy do czasu gdy papryka wystygnie.
Obieramy ze skóry i wyciągamy nasionka.
Kroimy w kostkę.
Pomidora obieramy ze skórki i kroimy w kostkę.
Warzywa podsmażamy na patelni z dodatkiem czosnku, ziół oraz łyżeczką koncentratu pomidorowego.
Warzywa dodajemy do risotto.
Dokładnie mieszamy i dosypujemy parmezanu. Doprawiamy do smaku.
Podajemy odrazu.

3 komentarze:

  1. Jestem ciekawa czy pokochał :) Ja kocham risotto i czasem ciężko mi uwierzyć w to, że ktoś nie lubi :) Paprykowemu mówię zdecydowane TAK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie pokochał. Zakochał się na amen w innym specjalnie przygotowanym dla niego, ale to kolejny przepis. Dodam wieczorem.

      Usuń
    2. To jestem ciekawa też tego drugiego. :)

      Usuń