Pages - Menu

piątek, 18 listopada 2016

Brownie z migdałami. Błotniak.

Kiedy pracowałam w restauracji o brownie mówiono: " Najpopularniejszy na świecie zakalec. Czekolada z tłuszczem, cukrem i jajami." Taka prawda, ale jaka pyszna prawda. Gliniaste, ciężkie, błotniste, słodkie, choć nie do przesady. Ulubione ciasto mojego Połówka, który biegnie, zaraz po przebudzeniu, do lodówki po kawałek tego "błotnego" ciasta.




Skład:

* 140g mąki pszennej,
* 100g cukru,
* 1 łyżka kakao,
* 2 łyżeczki cukru wanilinowego,
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
* 150g czekolady gorzkiej,
* 180g masła,
* 3 jajka duże,
* 100g siekanych migdałów,

Polewa :

*2 duże łyżki miodu,
*2 kakao,
*3 łyżki wody,

Przygotowanie:

Łączymy suche składniki, przesiewamy przez sitko.
Rozpuszczamy czekoladę z masłem w kąpieli wodnej.
Czekamy aż tłuszcz z czekoladą przestygną, następnie dodajemy do sypkich składników.
Na koniec wbijamy jajka i dorzucamy posiekanych migdałów.
Mieszamy na gładką masę.
Wylewamy na wyłożoną papierem do pieczenia formę 20x30cm.
Wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika.
Ciasto pieczemy do "suchego patyczka " i chrupiącej skorupki.

Brownie studzimy stawiając na kratce.

Polewa:
Wystarczy rozpuścić składniki w rondelku. Polewamy wystudzone ciasto. ( Ja dodatkowo podziurawiłam je lekko wykałaczką aby ciasto było jeszcze bardziej mokre i klejące w środku.)

Smaczności!!!

2 komentarze:

  1. Czy do ciasta nie trzeba dodać cukru ? Zastanawiam się czy takie bez cukru-jedynie z cukrem waniliowym, będzie dobre w smaku, pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Ajjjj... Dziękuję za zwrócenie uwagi. Faktycznie zapomniałam dopisać. Cukru faktycznie nie wiele ale powinien być. W polewie tylko miód :) Dzięki i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń